11 juni 2014

Det går bra nu

Den här veckan har det verkligen gått framåt med skrivandet. Min testläsare har läst det jag skrivit hittills och hon är väldigt nöjd med mig. ;) Det känns bra. Även om karaktärer dyker upp där de inte var planerade att dyka upp, så ger det storyn mer krydda. Mer drama som leder fram till det oundvikliga som kommer att ske. I like it.

Hittade en gammal artikel i Tidningen Skriva just angående att skriva fantasy, fick lite prestationsångest och var tvungen att beställa numret från Adlibris, och så råkade det bara följa med fyra pocketböcker då de hade kampanj på dem. Av någon anledning blev det två böcker av Sylvia Day, första i crossfire-serien, som jag mest köpte för att jag har läst så mycket om den så jag är lite nyfiken, och så Drama. Fredrik Backmans Mormor hälsar och säger förlåt fick hänga med också, och så Röd Måne av Elisabet Nemert. Har kvar Ljusets dotter att läsa från förra sommarns kampanj, så jag har lite att göra nu. Hade även tänkt att läsa Game of Thrones nu eller Svärdet och spiran av Follett, men ja, vi får se vad jag väljer. Just nu vill jag koncentrera mig på att skriva, men läsa är också en viktig del i det. ;)

Jag har även hängt massor på pinterest och hittat bra inspirationsbilder. Det är framförallt kläder jag är ute efter just nu. Jag behöver bli bättre på att utförligt beskriva alla miljöer efter som de är tagna helt ur mitt huvud. ;) Önskar att jag kunde rita bättre än vad jag gör. Då hade jag kunnat måla upp alla miljöer för att sedan lätt kunna beskriva dem för er. Men, vi kan inte vara bra på allt.

Nästa vecka börjar sommarjobbet, så det gäller att ligga i den här veckan, då jag inte vet hur mycket ork jag kommer att ha till att skriva. Vet att första veckan kommer vara påfrestande, även om jag har jobbat inom företaget tidigare så var det ett tag sedan och jag kommer jobba på en annan avdelning så jag kommer får lära mig en massa nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar