19 september 2022

... and done!


Ja, du läste rätt. Höst i Bergsforsa, eller som den nu heter Inte bara löven faller är så klar som den kan bli utan redaktörshjälp och seglade iväg till förlaget igår. Nu börjar den eviga väntan på svar. Vill de ha den? I mitt tycke är den bättre än Äktenskapspakten, men man vet ju aldrig vad andra tycker. Mina testläsare håller med mig om att det är en mer genomarbetad story och att den har ett annat djup än ÄP, så vi håller tummarna för att förlaget tycker likadant. Inget är som väntans tider. 

Nu laddar jag om för Bokmässan nästa helg. Jag jobbar på dtn korta föredrag om Ombytta roller i romance som jag kommer hålla i samband med min signering. Det är spännande, lite läskigt och svårt samtidigt. Men jag är säker på att det ska gå bra. Att tala inför publik är inget jag tycker är jätteroligt, men det är lika bra att vänja sig, har jag förstått. Jag har ju även gjort en del live på instagram samt deltagit i panelsamtal och poddar som snart går att lyssna på, så jag börjar vänja mig. 

Ämnet är ju definitivt right up  my alley eftersom det är precis så jag skriver mina böcker. Starka kvinnor som egentligen klarar sig själva, men inte har något emot att ha en partner vid sin sida. Ännu har jag bara skrivit om heterosexuella par, men jag tror att mitt nanoprojekt i år blir en romans mellan två män. I alla fall har jag planerat för det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar