16 januari 2023

Hej 2023!

Nu har vi kommit en bit in i januari. Mina mål är utstakade något sånär i alla fall. Första halvåret kommer gå åt till redigering. Jag ska också jobba mer med min marknadsföring hoppas på att nå lite mer framgång med att nå ut till mina läsare. Jag ska försöka få till ett mer regelbundet bloggande. Instagram i all ära, men man har bara bra så många tecken på sig. ;) Jag hoppas kunna följa upp vissa inlägg på Instagram med ett blogginlägg. Just nu jobbar jag på att hitta bra rutiner och tänk kring vad jag vill publicera, hur ofta och när. Det är inte lätt med den biten av författarskapet, men jag jobbar på för att hitta något hållbart som fungerar för mig. 

Tänk att Äktenskapspakten fyller ett år 29 januari, det känns helt främmande att den funnits i världen så länge. Det känns som bara igår jag fått ett ja från Seraf men det är ju två år sedan redan. Har du några förslag på hur jag ska fira? 

Ett lyckligare slut ska åter till redaktören sista januari så det är mitt fokus just nu. Jag jobbar lite annorlunda mot vad jag brukar. Jag läste igenom hela texten utan att göra kommentarer först, dels redaktörens kommentarer och även min lektörs kommentarer, sedan läser jag igenom igen och markerar mina egna ändringar. Jag gör det lite pö om pö så att jag inte hinner glömma bort vad det var jag tänkte med mina kommentarer. Det går riktigt bra so far. Dock börjar jag närma mig delen i boken som kräver mest omskrivning och tillägg. 

Jag har tack vare redaktören och my trusty testläsare tillika lektör Melanie lyckats tajta till texten ordentligt, fått bort en hel del upprepningar och onödiga småord. 

Resten av året då? Jo, jag räknar med att ha februari relativt ledigt, skrivmässigt, men jag är lite sugen på att doppa tårna i erotikgenren. Lite för att rensa paletten, så att säga. Jag har ett par idéer som legat och lurat i bakhuvudet ett tag som jag kanske kan få lufta i februari. 

Sedan blir det redigering igen. Denna gång av Det är inte bara löven som faller. Hoppas det går smidigt och snabbt. Enligt avtal ska den vara åter hos Seraf 1 maj. 

Antagligen kommer ELS för korr därikring eftersom den ska publiceras i slutet av juni. 

Sommaren ser just nu relativt lugn ut. Jag hoppas på att kunna komma ut och signera få lite mera, hitta någon kul marknad att hänga på i närområdet. Har du några tips? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar