31 januari 2023

Färdig!

 

Ett lyckligare slut seglade iväg till redaktören på SAGA sent igår kväll. Redan i lördags var jag klar med redigeringen, och firade det med bubbel. Jag visste redan då att jag ville gå igenom texten ännu en gång och lägga till lite mer skav för att förstärka vissa delar för läsaren. 

Stundtals under redigeringen har jag tyckt att texten är supertråkig och att det inte händer något. Tvivlet har funnits där och undran om hur i hela friden någon kunde anta detta skräp. Men så kom jag till slutet och jäklar, de sista kapitlen gör allt! Känslorna går verkligen att ta på. Och så påminner jag mig själv om att Saga inte skulle ge ut boken om de inte trodde på den. 

Slutsumman ord landade på 84869 ord. Manuset växte 2671 ord i den här versionen. Men så är det en mer komplex berättelse än Äktenskapspakten, och jag tycker varenda ord behövdes. 

I söndags firade jag ett år som utgiven författare. Jag hade tänkt att göra mer roliga saker på Sociala Medier, men gick all in för redigeringen för att hinna med innan deadline. Men en lycklig vinnare vann boken i min utlottning på Instagram. 

Förra veckan pratade jag även skrivande med Rebecka-ordern (en del av Odd Fellow-ordern). Nästan 50 kvinnor satt och lyssnade när jag svamlande berättade om mitt skrivande liv. Som tur var kändes det mer som att prata inför sina vänner än för vilt främmande människor. Det var en trygg miljö att prata i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar