11 september 2024

Höstplaner


Tänk att det redan är september. Jag vet inte var den här sommaren tog vägen. Har haft fullt upp med att skriva, läsa, njuta och uppleva. 

Första prio är att få det här utkastet av MH* klart Jag har fortfarande inte tagit mig igenom mitten, men är på god väg. Har lite tweaks att ändra även i början vartefter jag utformar min nya mitt. Har precis fått deadlinen av förlaget och manuset behöver vara hos dem till i mitten av november. Helst vill jag hinna med en vända med testläsare innan dess, men får se om det går att lösa. 

Jag vill även ta mig ut i skogen, vilket ännu inte blivit av. Plocka lite svamp och så, kanske grilla en korv eller två. I sommar blev det mer att bestiga berg och se på utsikten än att traska omkring i skogen. Hösten är nog min favoritårstid. Det är lite som att allt börjar om på något sätt. Kanske har det med att jag alltid förknippar det med start av ett nytt läsår i skolan. Man fick lite nya prylar, kläder och annat kul inför det. Nu för tiden blir det inte så mycket av den saken. 

Snart är det dessutom dags för Bokmässan i Göteborg. Jag ser fram emot att hänga med alla likasinnade. I år kommer jag prata inte bara en, utan två gånger. På fredagen 27 september pratar jag och Ida Fryklund om att våga tro på kärleken igen i Serafs monter B08:50 kl 16:00 men jag pratar även om varför representation är så viktigt på söndagen kl 12:00 på Feelgoodscenen tillsammans med Olivia Reimhagen och Sara Dalengren. Då är vi modererade av Gabriella Argus. Lite läskigt men mest roligt. Hoppas på att se några av er där! 

Sedan är det dags att tänka på nästa skrivprojekt. Jag kommer inte delta i NaNoWriMo i år, pga alla turer kring hur saker och ting har skötts av ledningen där. Men jag har nog svårt att inte anta utmaningen att skriva ett manus i november, det är ju lite av en tradition. Så jag skriver nog ändå, fast utan att använda mig av just NaNo. Jag har ett par projekt att välja emellan, men just nu lutar det åt Sommar i Bergsforsa (även om seriens överlevnad är lite oklar i skrivandets stund).  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar