29 november 2022

NaNoWriMo v 4 - 50 000 ord på 23 dagar

 Jag gjorde det! 


50000 ord skrivna på 23 dagar. Det kan nog vara mitt rekord, men jag är inte säker. Mitt personliga mål är 60000 och dit är det lite kvar. Berättelsen har flutit på bra, även om mina karaktärer inte alls följt min utstakade plan och skyndat på händelserna rejält. Min tanke om slow burn romance har liksom kommit av sig. Tur att man ska redigera ändå. Kommer behöva lägga till en hel del i mitten (som vanligt, mitten är inte min starka sida) och utveckla karaktärernas förhållande mer innan de hoppar i säng med varandra. 

Min belöning för 50000 ord var en beställning från bästa Tidförmera och min Bullet journal för 2023. Nu var det ju inte bara boken jag köpte, man måste ju alltid ha lite lullull också. Matchande pennor och washitape. En annan prickad bok med bruna sidor fick också följa med. Jag har ännu inte bestämt mig för vad jag ska använda den till, men det löser sig. 


En unboxing-video finns på Instagram för den intresserade. Är du nyfiken på vad jag köpte? Som bullet journal valde jag en Leuchtturm a5 (som vanligt), denna gång i färgen Pacific. När jag ändå valde ny färg passade jag på att fylla på mitt Towbow brush marker-lager med sköna mingröna och turkosa varianter. De jag valde var nr 243 mint, 443 turkose, 533 påfågelsblå, 312 holly green och 407 tiki teal. Jag köpte även en Gelly stardust i turkos, en ZIG dot pet i Bluebonnet 036 och en Zebra mildliner i blågrön. Washitapen som fick följa med hem var Jen Hadfield Peaceful heart, Paper poetry smala i mint/aqua (upptäckte att jag redan hade den, men men), två rullar som ser ut som frimärken och en mt washi i pastel turkos. Den extra boken jag köpte är från Memo of Norway och har som sagt brunt papper istället för vitt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar