22 november 2022

Spännande nyheter!

Nästa år kommer jag ut med inte bara en, utan två böcker! Hur sjukt är inte det? SAGA, som gav ut Äktenskapspakten på ljudbok, hörde av sig i slutet av oktober och undrade om jag hade några fler manus eftersom Äktenskapspakten gått så bra just som ljudbok. Så jag berättade om projekt ELS som jag jobbat med i sååå många år, men som blev refuserad av Seraf. Jag skickade den till dem med reservation om att jag skulle vilja redigera den ännu mer, något jag inte haft tid till i år. Jag blev glatt överraskad när de sa att de ville ha den. Jag ser verkligen fram emot att få dela Amanda och Daniels resa med er i kommande Ett lyckligare slut (kommer bara digitalt och på print on demand). Det är tänkt att den ska få se dagens ljus veckan innan midsommar. 

Och inte nog med det, Höst i Bergsforsa, eller som den nu heter Det är inte bara löven som faller kommer ut hos Seraf till nästa höst. Så glad över att Millie och Casper ska få hitta ut till er. Jag gillar dem verkligen och mitt skrivande har verkligen utvecklats sedan Äktenskapspakten. Konstigt vore väl annars. Men det är en mer komplex historia, den är djupare. Det gäller också för Ett lyckligare slut, och det kanske är därför det tagit så lång tid för mig att få den som jag vill. jag kanske inte varit redo att skriva Amanda och Daniels berättelse förrän nu. 

Jag har även bokat min första egna signering (skulle ha varit under sommaren men det rann ut i sanden). Så den 17 december hittar man mig på Ericssons bokhandel i Ljusdal. Så nu ska jag försöka få till en snygg roll up och göra mig redo för det. 

Nanowrimo då, hur går det? Jodå, det går framåt. Jag inser redan nu att jag som vanligt gått för snabbt fram i händelserna och jag måste lägga till en ny akt två del ett. :P Jag ville ju skriva en slow burn romance i år, men lik förbannat tycker karaktärerna att de ska hasta framåt. ;) Tur man kan redigera. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar