17 november 2022

Rapport från NaNoWriMo - halvtid

Jag har varit så superpepp på den här berättelsen och lite roliga nyheter fick mig att bli ännu mer taggad (mer om detta i ett annat inlägg). Jag älskar mina karaktärer och de överraskar mig gång på gång. Det är en fröjd att skriva dem. Det roligaste är att min "fejkdejt"-bikaraktär har förvånat mig genom att vara nästan mer intressant än mina huvudkaraktärer. Det hade jag inte väntat mig. 

Skrivandet har verkligen flödat på och visst vet jag att jag kommer få redigera en hel del, jag tror jag kommer ändra tidslinjen lite för att få mer tid att gå. Men jag har många bra och roliga scener. En nästankyss so far. Även om jag planerat en hel del i förväg med tänkta scener så överraskar manuset mig som vanligt genom att ta sin egen väg. 

I lördags deltog jag i The Great Nordic Word War på Discord. Jag skrev 5000 ord ungefär och det flöt på så där bra som man kan önska när man ska jaga stora ordmängder. Sverige kom två efter Danmark, i år igen. Annars har mitt ordantal legat ganska konsistent på 2000 ord per dag och det känns bra. Jag har bra flyt och jag behöver inte lägga mer än en timme om dagen på skrivandet. 

Hoppas du som också deltar i NaNo tagit dig förbi second week blues och återigen är taggad på din berättelse. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar