31 januari 2022

Boken är släppt!

Och jag överlevde mitt första instagram live. Inte för att jag kommer ihåg något av vad vi pratade om egentligen. Huvudet blev konstigt tomt, men snälla vänner har sagt att allt lät bra och lugnt och sansat trots att jag tyckte att jag hetspratade. Frågorna som Denise (ramblingoutloud på insta) fick mig att börja tänka på fler teman att skriva om här i bloggen. Lite som komplement till det vi pratade om igår. Har du inte sett den så finns den kvar på Seraf förlags instagram att kika på. Om jag ska vara helt ärlig kommer jag knappt ihåg vad jag svarade på vissa frågor. Men jag är lite ledsen över att jag inte nämnde Emma Hamberg som en av mina inspirationskällor. Det är ju en fantastisk författare och jag gillar verkligen hennes sätt att blanda humor, stora känslor och allvar i sina böcker. 

Det har dykt upp fin-fina recensioner av boken på instagram. Jag har försökt att regramma alla jag har hittat. En del går även att läsa på Goodreads om man vill det. Min lilla bok har fått ett jättefint bemötande och jag är så taggad på att skriva mer nu. Det är inte utan att man får lite hybris. ;) 

Jag vet bara inte var jag ska börja och vilket manus som lockar mest. Om Millie och Casper ska få en chans igen. Det manuset urartade lite under NaNo 2020 och blev definitivt hetare än vad jag tänkt mig från början, men jag är säker på att det finns guldkorn däri som jag kan ta tillvara på. 

Det är något med att skriva kontraster mellan karaktärer som jag gillar. Speciellt när de sedan hittar gemensamma nämnare ändå i andra intressen än bara hur man är till sättet. Hur första intryck förändras till något helt annat när de lär känna varandra. 

Skulle ni tycka det var roligt att läsa om en rutinälskande antihandlare som finner sig på ett pensionat i Hälsingland där en bohemisk konstnär tillika kock härjar runt bland höns och får? Gissa vem som är vem... :P 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar