27 januari 2022

Release - Live!

På lördag är det alltså dags! Releasedag. Födelsedag för min bok. 

Vi går live på Seraf förlags instagram kl 10! Jag hoppas att jag inte ska vara för nervös och att jag lyckats hitta en lugn vrå (tjejernas rum) att sitta i. Jag har bara lite ångest och svårt att sova inför detta. Jag har alltid tänkt mig som en utåtriktad person, och det är jag normalt sätt, men det här med att prata inför publik har jag aldrig gillat. Eller att visa upp mig på bild heller, för den delen. Detta trots att jag läste media på gymnasiet, har sent både lokal-tv och lokalradio (men på den tiden såg man inte hur många som tittade eller lyssnade i realtid). 

Ett författarrelaterat besök har jag varit på i mitt liv. Det var för Hälsingesagors antologi hos Byabiblioteket i Nor (i närheten av Järvsö) och jag läste ett stycke ur min novell. Jag trodde på riktigt att jag skulle dö. Hjärtklappning, heshet och missade hälften av vad jag bestämt att jag skulle läsa. 

Senaste veckan har jag legat i corona-soffan och tyckt synd om mig själv. Nej, skämt och sido, jag har inte riktigt tyckt synd om mig själv. Vi har kört Harry Potter-maraton och Clone Wars-maraton. Det kunde ha varit mycket värre, helt klart. Visst har vi behövt anlita folk som handlat åt oss och så (tack svärmor, Robin och Henrik!) men på det stora hela har vi klarat oss lindrigt undan. 

I fredags landade en låda med massor av fina böcker på min farstubro, samma dag som jag testade positivt för covid-19. Lite blandad kompott sådär. Hälften av böckerna skulle ju signeras och skickas tillbaka, och dessutom skulle jag dokumentera detta. ;) 

Sagt och gjort, i söndags tog jag energi till mig, duschade, fixade håret, slängde på mig en klänning och signerade böcker för brinnande livet. Svetten lackade och det var inte lätt att ta selfies (dotra försökte ta bilder, men hon har inte riktigt hajat det här med fokus på rätt saker. ;) ). Tur att jag investerat i en mobilhållare från dollarstore och att mobilkameran har självutlösare. 



Jag kommer nog skriva någon del till i Sagan om Äktenskapspakten, så håll utkik! Annars "ses" vi väl på lördag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar